Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen’in Veda Mesajı ve Benim Yanıtım

Tamer Özmen 5 yıl önce Microsoft Türkiye’ye genel müdür oldu.

Bu ay içinde de bu görevinden ayrıldı ve Microsoft İngiltere’deki bir göreve atandı.

Tamer Özmen ben de dahil olmak üzere, Microsoft’un iş ortakları durumdaki çok sayıda kişiye bir mesaj yayınlandı.

Bu mesajı ve benim yanıtımı aşağıda bulabilirsiniz.

Sayın Murat Yildirimoglu,

Şubat 2010’dan bu yana yürütmekte olduğum Microsoft Türkiye Genel Müdürlüğü görevim süresince, siz değerli iş ortaklarımızla sayısız projede bir araya geldik.

Beş yıl boyunca ben ve ekibim, siz Türkiye ekonomisinin değerli, çalışkan kurumlarına aynı gayret ve sorumlulukla hizmet vermeye çalıştık. Ofislerinizde uzun saatler geçirip ihtiyaçlarınıza en doğru çözümleri sunacak şekilde sizleri yakından tanımaktan büyük keyif aldık, gerçek dostluklar kurduk.

1 Eylül 2015 tarihi itibariyle Microsoft’un ABD’den sonra ikinci en büyük pazarı olan İngiltere’de, Microsoft UK Services Genel Müdürü görevini üstleneceğim.

Microsoft Türkiye’deki ilk günümden bu yana sizlerle ve ekip arkadaşlarımla birlikte birçok başarıya imza attık, 3 kere dünyanın en başarılı ülkesi seçildik ve kupayı ülkemize getirdik. Bu zaman zarfında Microsoft Türkiye her yıl pazarın 2 katı büyüdü, yılda ortalama %23 büyüme gerçekleştirdik, pazar payımız %40’lara ulaştı. Ekip arkadaşlarımla ve bölgedeki kıymetli takımla birçok başarılı projeyi hayat geçirme fırsatımız oldu. Yetenekli, motivasyonu ve performansı yüksek, seçkin çalışanlardan oluşan Microsoft Türkiye ekibiyle gurur duyuyorum. Sizlerle birlikte müşterilerimizin ve ülkemizin dijital gelişimine ve dönüşümüne katkıda bulunmuş olmaktan dolayı da büyük mutluluk duyuyorum.

Önümüzdeki dönemde bir yandan burada üstlendiğim yönetim kurulu üyeliği görevlerim dolayısıyla düzenli olarak Türkiye’ye geleceğim; diğer yandan ise İngiltere ve Türkiye bilişim sektörleri arasında bir köprü misyonu üstleneceğim. 120 milyar dolarlık İngiltere bilişim pazarı Türk yazılım ve teknoloji şirketleri için önemli fırsatlar barındırıyor. Bu bağlamda, siz değerli Türk şirketlerini İngiltere pazarına taşımak en büyük hedeflerimden biri olacak.

Sizlere dostluğunuz, işbirliğiniz, şirketiniz ve ülke ekonomisine olan katkılarınızı yakından tanıma fırsatı verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

Sevgi ve saygılarımla,

Tamer Özmen
Microsoft Türkiye Genel Müdürü

Tamer bey, Türkiye’deki günleriniz için gurur duyduğunuz anlaşılıyor.

Ama ben ortada gurur duyulacak bir şey göremiyorum.

Microsoft Türkiye iyi bir firma değil.

Amerika’da yerleşik Microsoft, güzel ürünler üretiyor.

Microsoft Türkiye ise satış organizasyonundan başka bir şey değil.

Gurur duyduğunuz satış başarıları, satış kotası baskısı altında ne yaptığını

bilmeyen çalışanlarınızın yaptığı gereğinden fazla satışlardan kaynaklanıyor.

Gittiğim her yerde Microsoft çalışanlarının gereğinden fazla sunucu, gereğinden fazla uygulama önerdiğini gördüm.

İşin kötüsü, işletmeler bu önerileri dinliyor.

Çok daha az sunucu ve uygulama ile yaplabilecek işler bu nedenle olağanüstü fazla yazılımla yapılır hale geliyor.

Bu da korkunç bir israfa neden oluyor.

İsraf edilense benim param, çevremdeki insanların parası.

Bu yüzden gurur duymamalısınız bence.

Murat Yıldırımoğlu

Bir Yanıt Bırakın

