Firmaların sunucu kılavuzlarına ne kadar güvenmeliyiz?

Destek verdiğim bir kurumda çok sayıda IBM 3650 M2 sunucusu var.

Sunucularda Windows Server 2008 R2 işletim sistemi bulunuyor.

Kurum bu sunucuları Windows Server 2012 R2’ye yükseltmeyi düşünmüş. Sonra IBM2in sitesinden araştırmışlar, aşağıdaki adreste, bu sunucuların Windows Server 2012’yi desteklemediğini görmüşler:

http://www-03.ibm.com/systems/info/x86servers/serverproven/compat/us/nos/microsoftold.html

Sunucuların işlemcisi, sabit diski vb. donanımları diğer sunucularda da rastlayabileceğimiz standart donanımlar. Windows Server 2012’ye engel olacak bir durumları görünmedi bana.

Denemeye karar verdim.

Windows Server 2012 R2 DVD’si ile sistemi başlattım, kuruluma geçtim.

En korktuğum kısım RAID sabit disk denetleyicisiydi.

Eğer kurulum DVDsi sabit denetleyicisini tanımasaydı kurulum devam edemezdi ama onu da denetleyicinin sürücüsünü bulup çözebilirdim.

Neyse ki denetleyicide sorun çıkmadı, kurulum sorunsuz tamamlandı.

Üstelik sunucu üzerindeki her donanım eksiksiz tanınmış, sürücüsü yüklenmişti.

Peki, IBM’in sitesindeki bilgi neydi o zaman?

Benim yorumum, 3650 M2 sunucuları 5 yıllık sunucular olduğu için IBM’in, yeni işletim sistemlerini bu sunucularda test etmemesi.

Test etmediği için de desteklenen işletim sistemleri arasında Windows Server 2012’ye yer vermiyor.

Bizim ne yapmamız gerek?

Firmaların verdiği bilgileri mutlak doğru diye kabul etmekten vaz geçmeliyiz.

Donanımlarımız pahalı ve onları sonuna kadar değerlendirmeye çalışmalıyız.

Burada dayanacağımız şeylerin başında, kendi deneyimlerimiz gelmeli.

Bir Cevap Yazın

