“Bilimin Kısa Bir Tarihi” başlıklı kitabım için bir okurumun yorumu

“Hocam kitabınızı okudum, son zamanlarda bir çırpıda okuduğum nadir kitaplardan.

Anladığım kadarıyla bu konu ile fazlasıyla ilgilisiniz.

Bende hep nedenleri merak ediyorum.

• Kitabınızın ilk bölümünde, bahsettiğiniz bazı şeyleri, daha da önce bilinmelerine rağmen, neden sadece Yunanlılar sistemleştirebildi?

• Bizde bazen birazda milliyetçilik duygularıyla olsa gerek bizde de şu bilginler var diyoruz. Ancak o bilginlerin hiç birisinin ne dediğini bile bilmiyoruz, neden?

• Bu sadece bilim alanı ile de sınırlı değil, ben bir dönem Birleşmiş Milletler görevlisi olarak çalıştım, orada şunu gördüm bireysel olarak başa baş geliriz, hatta ortalamada belki artı yönde fark bile atarız. İş bunu sistemleştirmeye gelince orada çuvallıyoruz. Neden?

• Kitabınızda hemen hemen aynı dönemde 3 büyük dininde akıl ile barıştırılmaya çalışılmasından bahsetmişsiniz. Neden bizimkisi geri tepti ve Gazali ile sonuçlandı? Bir insan milyonlar üzerinde bu kadar etkin olabilir mi?”

Bir Cevap Yazın

