Üniversite konusu

Gençler okul konusunda şunları yapmayın:

1) Meslek yüksek okullarını seçmeyin. Dünyanın en kötü okulları bunlar. Ben bu okullarda okuyup da “ne iyi ettim de okudum” diyene rastlamadım. Hocaları genel olarak berbat ötesi. Zaman kaybından başka bir şey değil bu okullar. Unutun gitsin.

2) İşletme, ekonomi gibi bölümleri seçmeyin. Bu bölümlerden öğreneceğiniz şeyleri gazetelerdeki ekonomi yazarlarından bile öğrenebilirsiniz. Gazetelerden öğrenemeyeceğiniz şeyleri de zaten okulda da öğretemiyorlar.

Şunları yapın:

1) Temel bilimler okuyun. Bu bölümlerden mezun olanlar öğretmen olamıyor. Çoğunluğunuz da zaten öğretmen olmayacaksınız. Bu yüzden öğretmen olmamayı kafaya takmayın. Bilim eğitimi alın. Hem zamanınızı daha iyi değerlendirmiş olursunuz hem dünya ve evren üzerine çok şey öğrenirsiniz hem de hemen her konuda çalışabilirsiniz.

2) Sağlıkla ilgili bölümleri okuyun. Tüm göstergeler ileride sağlık sektörünün çok daha önem kazanacağını gösteriyor. Sağlık alanlarını seçerseniz öğretmen olmalıyım, öğretmen olmalıyım diye kendinize eziyet edip durmazsınız, iyi işlere sahip olabilirsiniz.

3) Normal bir üniversiteye gitmeniz şart değil. Normal üniversiteleri gözünüz kesmiyorsa Açık Öğretim’e kaydolun. Bir yandan üniversite eğitimi alırken bir yandan da çalışma olanağı bulursunuz bu şekilde.

4) Gittiğiniz okullarda kendinize güvenin. Yeterli olmayan, size iyi davranmayan, eziyet eden hocalarınızı bol bol şikayet edin. Siz korkabilirsiniz ama inanın hocalar şikayet edilmekten daha çok korkar. Gücünüzü kullanın, iyi eğitim hakkınızın sonuna kadar takipçisi olun.

4 Yanıt to “Üniversite konusu”

  1. selim yılmazoglu Says:

    helal walla, çok akademik bir tespit yapmışsınız… kulağıma kupe olsun

  2. Barkin Arin Says:

    MYO mezunuyum mutluyum, gerçekten.Benim için tek sıkıntısı Askerlik problemiydi onuda bedelli yaptım 🙂

    • muratyildirimoglu Says:

      Barkın, Meslek Yüksek Okullarından memnun olan ender kişilerden birisisin sanırım. Deneyimlerini anlatır mısın? Nasıl bir okulda okudun, hocalar nasıldı, çok şey öğrendin mi?

      • Barkin Arin Says:

        Meslek yüksek okulunda okudum dünya bankası kredisi ile kurulmuş lablarda elektrik ile ilgili tüm eğitimimi tamamladım.Zaten öncesinde okuduğum meslek lisesi de iyi idi ve şuan yazlım ve elektronik devre tasarımı konusunda çalışmaktayım kazancımda gayet iyi. yüksek okulda hocalarımız da iyi idi 5 hocadan birtanesi kötü sayılırdı fakat hocalarımızda bizleri ezmeden meslekdaş olarak görerek öğretimlerini verdiler. Zaten bence hocadan daha çok öğrencinin merakı ve ilgisi önemli.

Bir Cevap Yazın

