Açlık Grevindekiler ve Furkan Doğan

Başbakan Erdoğan, cezaevlerindeki açlık grevlerini ve BDP’lileri eleştirirken şöyle demiş:

“Bir kez daha Kürt kardeşlerimize, örgütün pençesine düşmüş gençlerin anne babalarına sesleniyorum; sizin evlatlarınızın hayatı üzerinden statü edinenlere, kendilerine saltanat düzeni kuranlara asla müsamaha göstermeyin. Onlar kendilerini bu ateşten daime uzak tutarlar, eğer oralarda kalmaya devam edecek olursa yanacak olan sizin evladınızdır. Evladınızı bu ateşten çekin, çıkartın… Çocuklarını gözlerini kırpmadan ölüme gönderenlerin kendi çocukları en iyi okullara giderken siz karalar bağlamayın. Canınızdan bir parça olan evlatlarınızı vicdanları titremeden ölüme gönderenler, kendi çocuklarının düğününde oynarken siz yas tutmayın."

Başbakan Erdoğan güzel söylemiş. Ona göre kendilerini özenle ateşten uzak tutan birileri var. Bu gruptakiler gözlerini kırpmadan diğerlerini ölüme gönderiyor. Diğerleri ölürken, düğünlerini göremezken, bir aile sahibi olamazken, çocuk sahibi olamazken, liderler kendi düğünlerinde oynuyor, çocuklarını en iyi okullara gönderiyor.

Başbakan’ın bu sözleri Mavi Marmara baskınında yaşananları da anımsatıyor aslında. Mavi Marmara’da 9 vatandaşımız feci şekilde öldü. Onlardan birisi henüz 18 yaşındaki Furkan Doğan’dı. Furkan Doğan hiçbir zaman evlenemeyecek, düğün yapamayacak, çocuk sahibi olamayacak.

Ama Mavi Marmara’da olup düğün yapan bazıları var. Örneğin, Sinan Albayrak. Sinan Albayrak, Mavi Marmara baskınından birkaç ay sonra düğün yaptı, evlendi. Mutluluğu daim olsun.

Sinan Albayrak baskın anında yaşanan bazı şeyleri şöyle anlatıyor:

"Lazer üzerimizde dolaşmaya başlayınca abimi çektim aşağı. Tekrar kalktı “kalabalık görünmeliyiz” diye. Ben de kalktım. Öylece hedef tahtası gibi duruyoruz. Sonra cezaevinde aynı odaya düştük. “Abi savaşta mermi atana böyle mi yaparsın” dedim. “Gerçek mermi miydi” dedi. Yukarıdaki beş kişi şehit olunca takviye istendi. Abim yine atladı. Yengeme söz vermiştim. İki çocuğu var. Geri ittim, “aileden bir kişi yeter” dedim, ben çıktım."

Anlaşılan Mavi Marmara’da abisi olmayan, kendisine söz verilmeyen, korunmayan, kollanmayan birisiymiş Furkan Doğan. Liderler yanmamış ama Furkan Doğan yanmış. Furkan Doğan’ın annesi-babası onun düğünününde oynayamadılar ama Sinan Albayrak’ınkiler oynayabildiler.

Gelecek hafta Mavi Marmara baskının davası var. Erdoğan’ın sözlerini iyi düşünmek gerek.

Bir Yanıt to “Açlık Grevindekiler ve Furkan Doğan”

  1. armada Says:

    bu ne saçma salak bir yazı,ne yani ölmemiş diye suçlumu olmuş sinan albayrak.düğün yaptı diye tü kaka”mı olmuş.ne yapmalıymış peki? neresinden baktığınızı olaya ve ne söylemeye çalıştığınızı anlamadım?kendinize gelin lütfen,saçmalamayın..

Bir Cevap Yazın

