Celal Kapkın adında bir çevirmen

Yıllar önce Bill Gates’in hayatını anlatan Hard Drive adında bir kitabın Türkçe çevirisini okumaya çalışmıştım. Çeviriyi Celal Kapkın adında bir kişi yapmıştı. Kitap o kadar kötü çevrilmişti ki çok ileri gidemedim. Okuduğum kısımdaki çeviri hatalarını toplayıp http://muratyildirimoglu.com/makaleler/HARDD.htm adresinde yayınladım.

Sanıyordum ki bu kadar hatadan sonra kimse Celal Kapkın’a bir çeviri daha yaptırmaz.

Yanılmışım.

Geçenlerde ünlü fizikçi Niels Bohr hakkında bir kitabı aldım. Eve gelince çevirmenini fark ettim: Celal Kapkın. Kapkın’a ikinci bir kitap çevirme fırsatı nasıl verildiğini düşünüp hayret ettim. Kitap aynen rastladığım ilk kitap kadar kötü çevrilmişti.

Internet’te bir arama yapınca Celal Kapkın’ın iki kitapla klamadığını, bilim ve teknoloji alanında epey kitap çevirdiğini gördüm.

Türkiye nasıl bir memleket anlamıyorum. Bu kitapları yayınlayanlar ilkönce kendileri okumuyorlar mı? Abuk sabuk çevirileri görmüyorlar mı? Hadi onlar yayınladılar, okurlar niye hiç tepki vermiyor? Kötü çalışmalar nasıl oluyor da sürüp gidebiliyor?

2 Yanıt to “Celal Kapkın adında bir çevirmen”

  1. hozermd Says:

    Keza Erwin Schrödinger’in “Yaşam Nedir?”ini de çevirmiş! Okuduklarıma mana veremiyordum, acaba sorun bende mi diyordum ki bu yazıyı buldum rahatladım. Bir paragraf paylaşıyorum anlayan beri gelsin.

    “O, sadece geçmişte ulaşılamamış olana gelecekte özendirme anlamına geleydi çok önemsiz bir şey olurdu. Ama, çok daha olumlu bir anlamı var, demek oluyor ki bu yetersizlik, şu ana kadar, bol bol sorumluydu.”

  2. Yasin Says:

    Verem oldum verem! Yaşam nedir gibi efsane bi kitabı bok etmiş bildigi niz. Çok sinirliyim ya!

Bir Cevap Yazın

