Avrupalılar ve Biz

Viyana’da bir kilisede bir heykel var: Bir din adamı yerde yatan bir savaşçının üzerine basıyor. Savaşçı bir Türk. Kilise de Türklerin Viyana’yı alamayışını kutlamak için yapılmış.

Osmanlıların sürekli fetih peşinde koşması beni rahatsız etmiştir. Savaş sonucunda elde edilen ganimetler ve fethedilen yerlerden alınan vergilerin Osmanlı gelirlerinin en büyük kalemlerinden birisi olması beni rahatsız etmiştir. Bilime önem verilmemesi, bilimsel girişimlerin büyük bir yobazlıkla yok edilmesi beni rahatsız etmiştir. Kendimi o anlayıştan uzak tutmaya hep çalışmışımdır ama tüm bunlar benim o heykel karşısında üzüntü duymamı engellemiyor. O heykel bana Osmanlının mirasçısı olduğumu (istesem de istemesem de) anımsatıyor.

Osmanlıdan beri Avrupalılık hevesimiz çoğunlukla karşılıksız kaldı. Büyük olasılıkla Sırbistan bile bizden önce AB’ye üye olacak. Bizi kolay kolay içlerine almayacaklar. Bizi kendilerinden görmeyecekler.

Peki, bu durumdan Avrupalıların önyargılarının yanı sıra biz de sorumlu değil miyiz? Başımızda gazeteleri boykot etmeyi öneren bir Başbakan var. Partisinin il kongresini haber yapanlara karşı “Sana ne benim il kongremden?” diyebilen bir Başbakan var. Demokratik kültürden hiçbir şekilde nasiplenmemiş bir başbakan var.

Başbakan öyle de Cumhurbaşkanı nasıl? O da üniversitelere yaptığı atamaların gösterdiği gibi, yalnızca kendi düşüncesinden olanlara hayat hakkı tanıyor.

Başbakan ve Cumhurbaşkanı böyle de muhalefet liderleri nasıl? Deniz Baykal kendi partisinden bir kişinin bile kendisine rakip olmasına tahammül edemiyor.

Sıradan vatandaşlar deseniz onlar da herşeyi komplolar ile açıklamaya çalışıyor: Bir kapıcı bile dünyadaki tüm komploları size bir güzel anlatabiliyor (kendisinin bile açığa çıkartabildiği şeylerin nasıl olup da komplo olabildiğini hiç düşünmüyor bile). Mühendisler, doktorlar, avukatlar İnternette oluşturdukları gruplarda binbir türlü saçma iddiayı birbirlerine iletip duruyorlar.

Türkiye’nin bu haline bakınca “Ne işimiz var AB’de?” diye sormadan edemiyorum ve AB’ye hak veriyorum: Bizim AB’de işimiz yok.

Bir Cevap Yazın

