Kuantum Fiziği ve Sahtekarlar

Kuantum fiziği zor bir konudur. Bu konuda en sevilen sözlerden birisi, çeşitli bilimadamlarına atfedilen "Kuantum fiziğini bilenlerin sayısı 3’dür… Diğer ikisi kimlerdi acaba?" şeklindeki sözdür.

Kuantum fiziğini anlamak zordur ama kuramdaki birkaç şeyi çok insan bilir: Örneğin, belirsizlik ilkesi. Bu ilke mikroskobik parçacıklar söz konusu olduğunda, parçacığın yeri ve hızının aynı anda belirlenemeyeceğini söyler: Ya hızını bilirsiniz ya da yerini ama ikisini birden değil.

İkincisi gözlem işleminin gözlenen şeyi değiştirdiği olgusudur. Bu da mikroskobik ölçülerde geçerlidir.

Üçüncüsü normalde yapılamayan şeylerin yapılabilir olduğudur. Örneğin, bir elektron normalde olmaması gereken yörüngelerde olabilir. Bu da mikroskobik ölçeklerde geçerlidir.

Bu bilinen şeyler hep mikroskobik ölçekler için geçerlidir. Büyük ölçeklerde bunlar geçerli değildir.Örneğin, yolda giden bir arabanın hızını ve yerini çok büyük bir kesinlikle bilebiliriz. Yaptığımız gözlemler de bir şeyi değiştirmez. Örneğin, arababın hızını ölçüyoruz diye arabanın hızı değişmez. Son örnek olarak da insanlar bulunmamaları gereken yerlerde bulunamaz. Örneğin, hiçbir insan 2 metrelik duvarı aşıp öte tarafa geçemez.

Kısacası, Kuantum Fiziğinin sağduyuya aykırı gelen ilkeleri hep gözlenebilir nesnelere değil olağanüstü küçük nesnelere uygulanır.

Ama Kuantum Fiziğinin şaşırtıcı yönlerini kullanmak isteyen, bunu paraya çevirmek isteyenler her zaman bulunur. Telepati adındaki derginin Temmuz 2009 sayısında, 51 sayfada bir ilan var. İlanın başlığı şu şekilde: "Kuantum fiziğine göre Evren’de her şey sadece ve sadece enerjiden oluşmaktadır! Evrendeki en büyük enerji de düşünce enerjisidir ve bu enerji madde formundaki her şeyi değiştirebilir."

Yazının devamında düşüncelerimizle hayatımızı nasıl değiştireceğimiz anlatılıyor ve kuantum yaşam koçluğu ile kuantum öğrenci koçluğu işleri tanıtılıyor.

Alıntıladığım kısımda söylenen her şey yanlış:

1) Evrendeki herşeyin enerjiden oluştuğunu söyleyen (ya da buna en yakın şeyi söyleyen) kuram Görecelik (Rölativite ya da İzafiyet) Kuramıdır, Kuantum Kuramı değil. Görecelik ve Kuantum kuramları aynı değil birbirine rakip kuramlardır.2) Düşünce enerjisi diye bir şey yoktur. Düşünce, beyin hücrelerimizin enerji harcayarak oluşturduğu bir şeydir. Bu haliyle kendisi bir şey yapamaz, madde formundaki şeyleri değiştiremez.

Bu ilandaki savlar tek değil. Başımızı çevirdiğimiz yerde Kuantum ile başlayan bir şey görüyoruz (Kuantum Düşünme, Mevlana’da Kuantum vb.) Bunların hepsi zırvalıktan başka bir şey değil.

Kuantum Kuramını istiyorsanız bu konudaki kitap ve dergileri okuyun, düşünce en büyük enerjidir diyenlere de kulak asmayın.

Bir Cevap Yazın

