12 Eylül 1980

10 Temmuz tarihli Hürriyet’te şöyle bir haber var:

“1982 yılında beri devam eden Dev-Yol davasında Yargıtay 11. Ceza Dairesi mahkumiyet kararlarını "Savunma hakkı kısıtlandı" ve "Bir sanık öldü" gerekçeleriyle bozdu. Sanıklar ve yakınları kararı dakikalarca alkışladı….Nuri Özdemir: 1981’de gözaltına alındım. Mahalleden birinin ihbarıyla gözaltına alındım ve 77 gün gözaltında, 6 yıl tutuklu kaldım….Hıdır Adıyaman: 30 Ağustos 1981’de yakalandım. 21 yaşında ve öğrenciydim. Liseyi terk etmiştim. Başka birine benzetilerek ihbar edilmiştim….”

Başka gazetelerde de benzer haberler var. Taraf’taki haberde Dev-Yol’cular bir de özür beklediklerini söylüyorlar. Devlet özür dilemeliymiş.

12 Eylül 1980’den sonra neredeyse 30 yıl geçti. 12 Eylül öncesini anımsayanların sayısı azaldı, 12 Eylül’ü eleştirenlerin sayısı ise arttı.

12 Eylül dönemini eleştiren çok sayıda film de yapıldı: Uçurtmayı Vurmasınlar, Babam ve Oğlum, Vizontele serisi vb. Her birinde, hapse giren devrimciler son derece masum, uygar, barışçı kişiler olarak gösteriliyor. Bu masumlar bir gün yolda giderken kötü adamlar tarafından gözaltına alınıyorlar, uzun süre işkence görüyorlar. Bizim devlet sapık ya, yoldan geçeni çevirip içeri atıyor, ömürlerini çürütüyor.

İyi de, 12 Eylül öncesinde bunca adamı kim öldürdü? Örneğin, Dev-Yol örgütü silahlı bir örgüttü ve 12 Eylül öncesindeki en büyük, en sistemli sol fraksiyondu. Örgüt çok sayıda cinayetten sorumlu. Şimdiyse örgütün cinayetleri unutturulmak isteniyor ve örgüt yöneticileri bir de devletten özür bekliyor. Pes doğrusu.

Öldürülenlerden kim özür dileyecek acaba?

Bir Cevap Yazın

