Paranın Olmadığı Bir Dünya Hayal Ediyorum

Başlıktaki cümleyi çok kişiden duymuşsunuzdur. Para her türlü kötülüğün kaynağı olarak görülür ve en saf hayallerde para yer almaz, parasız bir dünya düşlenir.
Bu hayal yanlıştır. Para bir araçtır. Her araç gibi kendi başına ne iyi ne de kötüdür. Ve iyi de bir araçtır. Tarihte paranın icadının öncesini anımsamak bile yeter paranın ne kadar iyi bir araç olduğunu anlamaya.

Para, konuşulan dil gibidir. Dil de bir araçtır ve duygu ve düşüncelerimizi karşı tarafa aktarabilmeye yarar. Bu sırada kötüye kullanıldığı da çok olur (karşı tarafa ana avrat küfredildiği durumlar gibi). Ama kimse ana-avrat küfretmeye neden oluyor diye Dil’in olmadığı bir dünya hayal etmez. Dil için yapmadığımızı para için niye yapıyoruz ki?

Paranın olmadığı bir dünya hayal ediyorum diyen birisiyle karşılaştığım zaman ben de onun burnunun üzerine bir tane indirmeyi hayal ediyorum.

Bir Yanıt to “Paranın Olmadığı Bir Dünya Hayal Ediyorum”

  1. Ütopyalar Says:

    Paranın olmadığını hayal eden yeni bir akım türedi, belki duymuşsunuzdur:
    Zeitgeist Hareketi ve Venüs Projesi

Bir Cevap Yazın

