Korkak okumuşlar, cesur sıradan insanlar

Bir TIR şöförü Avrupa Birliği aleyhine dava açtı ve kazandı. Bu davanın sonucuna göre TIR şöförleri dahil olmak üzere, hizmet almak isteyen ya da hizmet sunan Türkler AB ülkelerine vizesiz girebilecekler.

Bu davayı neden bir TIR şöförü açtı da bir mühendis, bir avukat, bir müzisyen açmadı?

Ben bunu okumuşların korkaklığına bağlıyorum. Türkiye’de öncü olması gereken okumuş kesimin genel tavrı “aman öne çıkmamayayım, aman sorun yaşamayayım, bana mı kaldı” tavrıdır. Ben bu tavra bilgisayar alanında da rastlıyorum.

Çok yetenekli akıllı bir öğrencim-arkadaşım var. 1990’ların başında deli gibi bilgisayarla ilgileniyordu. Ben de o sırada Bilgisayar Pazarı adlı dergide yazıyordum. Arkadaşım bir gün elinde bir sürü test sonucu ile geldi. Türkiye’deki çok sayıda bilgisayarda test programları çalıştırmış, sonuçlarını toplamış. Sonuçlara göre markalı bilgisayarlar nal topluyor, toplama bilgisayarlar ön sıralarda yer alıyordu. Buna benzer testler yabancı dergilerde sık sık yapıldığı halde Türkiye’de o zamana kadar hiç yapılmamıştı. Ben hemen bunu yayınlayalım dedim. Arkadaşım  ise markalı bilgisayar yetkililerinin kendisini dava edeceğinden korktu ve yazıyı yayınlayamadık.

Yine aynı dönemlerde bir bilgisayarcı arkadaşla muhasebe programlarını konuşuyorduk. Arkadaş bu tür programlar konusunda çok büyük deneyim sahibi idi. Şu programda şöyle bir özellik var, bu programda şu özellik yok vb. türden değerlendirmeler yapıyordu. Ben ona da bu değerlendirmelerini yazıya dökmesini söyledim. O da yazmak istemedi. Firmalarla arasının bozulacağından korktu.

Eğitim ve gelir olarak en az korkması gereken kesimimiz, okumuşlar kesimi, genelde hep böyle korkak, pısırık oluyor.  Onlara göre daha az eğitim almış, daha az kazanan kesim ise çok daha cesur oluyor.

Bir Yanıt to “Korkak okumuşlar, cesur sıradan insanlar”

  1. Y.Arslan Çınar Says:

    Dünya bugün eğer faşist yönetimlerin elindeyse, yaşayan bazı insanların daha az erkekçe davranmalarından kaynaklanıyor. Unutmamak lazım, cesaret insanı zafere, korkaklıksa ölüme götürür…

Bir Cevap Yazın

